Uteområdet er stort og luftig med mulighet for all slags lek. Vi bruker også området utenfor barnehagen til og dra på turer. Vi har skiløyper, grillhytter, fjæra og gapahuker i nærområdet som vi ofte bruker. Vi har godt samarbeid med skolen i forhold til barnehage- skole overgang.

Barnehagen sitt hovedfokus er å være en god barnehage, og ut fra det utvikle glade og trygge barn. Barn er aktive og idealet blir å finne den gode balansen mellom frihet og struktur, mellom trygghet og utfordring og mellom forutsigbarhet og spontanitet. Vi har stort fokus på å ta barns initiativ i hverdagen.

Åpningstider

Trollskogen barnehage er åpen fra kl. 07.15 – 16.15 mandag til fredag.
Barna skal leveres og hentes av foreldrene, eller den de måtte gi fullmakt til, innenfor den fastsatte åpningstid.